OP MAAT VOOR STUDENTEN
In ffRekenen werkt de adaptiviteit zeer fijnmazig. Bij iedere leereenheid wordt de leerroute bepaald door het kennis- en vaardigheidsniveau waarmee een student start. Een onderwerp hoeft misschien alleen maar te worden afgetoetst, gevolgd door een vrijstelling. Of het kan blijken dat er een beperkte of juist intensievere training nodig is.
Zo ontwikkelt de student zèlf, op ongedwongen wijze, een passend aanbod van leer- en oefenstof en is hij of zij nooit langer dan noodzakelijk aan het werk.
Ik raak altijd gauw in de war als ik moet rekenen. Ik heb nu eenmaal geen rekenknobbel. Ik vind het ook een heel vervelend vak. Ik merk nu wel dat ik er bij ffRekenen meestal wel uit kom als ik de uitlegfilmpjes en de hints goed bekijk. Dan heb je nog een kans om bij te sturen. Dat is wel handig. Maar ja. Het blijft rekenen.”
Met rekenen heb ik nooit veel problemen gehad. Als het niet te saai wordt, vind ik rekenen en wiskunde ook best leuk, vooral die doordenkertjes waar je toch je hoofd bij moet houden. Gelukkig merk ik dat ik met ffRekenen best veel kan overslaan. Tja, er zijn nog leukere dingen dan rekenen.”
Ik zag er best wel tegen op. Wéér rekenen. Al sinds mijn zesde altijd ongeveer hetzelfde. En even niet opletten … foutjes … opnieuw beginnen. Gelukkig werk ik nu met ffRekenen. Als ik iets snap gaat het heel vlot en anders zijn de hints en de uitleg per opgave wel handig. O ja. En er is altijd een tweede kans, als je je een keertje vergist. Dat scheelt een hoop tijd en stress.”
Beelden uit het programma
Video over de nieuwe adaptieve opzet